lördag 4 februari 2012

Mitt hjärta blöder





Big fav's

Jag har kommit på något. Ett system som får mig att kanske, kanske orka börja träna, kanske hitta motivationen. För att jag vet, innerst inne, att det här håller inte. Att ha häst innebär inte att jag automatiskt kommer få grym kondition och min kropp håller på att dö av orkeslöshet. Nog snackat. Belöning ska bli min morot.
Att gör jag detta kommer jag få detta - och detta kan vara vad som helst. Som idag, t-shirten som jag suktat efter i evigheter och jag tänkte att om jag faktiskt tar och inviger mina löparskor som jag köpte för ett halvår sedan och provar hur det känns när pulsen blir skyhög och hjärtslagen klappar hårdare så kanske jag förtjänar den. Och jag provade. -15 grader på termometern, bitande kyla, frusna händer, snön som knarrade under mina nya löparskor som var helt fantastiska att springa i, lätt som en fjäder, musiken som dånade i öronen, hjärtat som bultade i mitt bröst av ansträngning, luften som pressades ur mina lungor och jag var en drake som flög fram över snötäckta vidder som betraktade den knallröda solen gå ner över trädtopparna. Typ. Men jag är nöjd. Ska ge mig en stor klapp på axeln och klicka hem den där t-shirten nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar